DEBRIEFING

Studenten krijgen even 5 minuten de tijd om op adem te komen, waarna we verder gaan met de debriefing. Dit geeft mij de tijd om de simulatie in te laden in de (de)briefingsruimte en de studenten kunnen even stoom afblazen. Tijdens deze 5 minuten is er vaak al enige discussie over wat er nu eigen gebeurd is en wat ze wel en niet gedaan hebben tijdens de simulatie sessie.

Tijdens de debriefing gaan de studenten zelf met elkaar in overleg. Waarom hebben ze bepaalde keuzes gemaakt en waarom zijn ze tegen obstakels aangelopen en welke obstakels waren dit. Door de studenten zelf te laten discussiëren, wordt het bewustzijn van de student vergroot. En gaat de student zijn intrinsieke motivatie waarnemen, met andere woorden de student wordt bewust van het belang de van de theorie. Wat bij veel studenten gezien wordt als bijzaak.

Nadat de simulatie run besproken is bij de studenten, ga ik als instructeur mijn bevindingen aanhalen. Dit doe ik door open vragen te stellen. Dit geeft de student, de mogelijkheid tot denken over hun eigen handelingen, een zelfreflectie.